.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
۳ آرزوی معاون اول رئیس‌ جمهور

شمال نيوز: معاون اول رئیس‌ جمهور با اشاره به سه آرزوی خود گفت: انتقال آب دریای خزر به سمنان و کویر، انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه و انتقال آب خلیج فارس به اصفهان و کرمان جزو سه آرزوی دیرینه من بود.
به گزارش شمال نيوز به نقل از فارس، محمدرضا رحیمی شامگاه شنبه در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی در سالن جمهوری اسلامی فرمانداری تبریز با تاکید بر این که طرح انتقال آب ارس، طرحی بزرگ و با اهمیت است، اظهار کرد: این طرح یکی از آرزوهای دیرینه مردم بوده و امروز بسیار خرسندیم که شاهد آغاز عملیات اجرایی آن هستیم.

وی با بیان این که اجرای این طرح می‌تواند نقش مؤثری در رونق اراضی دشت‌های آذربایجان شرقی داشته باشد، خاطر نشان کرد: آب ارس پس از آبیاری دشت‌های ارس به دریاچه ارومیه می‌رسد و آن را سیراب خواهد کرد.

رحیمی از آب به عنوان یکی از نعمت‌های بزرگ الهی یاد کرد و افزود: باید تلاش کنیم همه مردم این منطقه از این نعمت الهی برخوردار شوند و آب کافی برای شرب و کشاورزی در اختیار داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: پروژه انتقال آب ارس یکی از طرح‌های بزرگ آبرسانی است که مسئولان دولت و نمایندگان مجلس از مدت‌ها پیش پیگیری می‌کردند تا این طرح اثرگذار در استان آذربایجان‌شرقی آغاز شود که با انجام کارهای نهایی، امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد.

رحیمی با اشاره به ابعاد بزرگ این طرح، گفت: رودخانه ارس یکی از منابع بزرگ آبی است که جزو حقوق جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود و باید طبق پروتکل‌های بین‌المللی از حقابه خود استفاده کنیم.

معاون اول رئیس جمهور گفت: قرار است پیمانکار پروژه، خط انتقال را از جلفا آغاز کند و بعد از عبور از ۲۹۶ روستا و ۲۲ شهر از جمله شهرهای مهمی چون مرند، شبستر، زنوز، صوفیان، شرفخانه، خامنه و همچنین شهر صنعتی بعثت، در نهایت به شهر تسوج برساند.

وی با اشاره به سه آرزوی خود اظهار کرد: انتقال آب دریای خزر به سمنان و کویر، انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه و انتقال آب خلیج فارس به اصفهان و کرمان جزو سه آرزوی دیرینه من بود.

وی گفت: خوشبختانه انتقال آب دریای خزر به سمنان و کویر و انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه در دولت احمدی نژاد عملی شد و امیدواریم انتقال‌اب خلیج فارس به اصفهان نیز در دولت آینده محقق شود تا موجب رشد و شکوفایی کشورمان شود.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه شاید این آخرین شورای اداری و سخنرانی من در جمع مدیران باشد از همه کاستی‌‌ها، کم‌توجهی‌ها و بی‌توجهی‌ها از مردم عزیزمان عذرخواهی می‌کنم چون این مردم همیشه برای من قابل ستایش هستند. /ف


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.073 seconds.